BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, January 2, 2011

keakraban sports dan aku

assalamualaikum..

aku bukanlah seorang yang giler sukan
aku bukanlah seorang atlet
dari sekolah lagi,aku xmempunyai stamina yg cukup tinggi..
(ala kadar je)..
lau rewind blek,
aku hnya pernah wakil sekolah rendah utk umah sukan dlam acara larian,lompat jauh,lompat tinggi,rejam lembing..
standard la 2 kan..
tapi jarang skali menang coz aku xsekuat kawan2 yang len untuk melarikan diri.
selain acara sukan tahunan,aku penah wakil sekolah untuk netbal n handbal..
2 pon xterer mane,setakat bleh men jek..huhuhu
 cian tol sekolah dapat student cam aku
lau sekolah menengah plak,
setakat masuk acara sukan tahunan,merentas desa..2 je
kat matrik pon sama tapi untuk koq adala men badminton n bola tampar..
bole la,utk enjoy2..
merentas desa n larian palestin pon ada gak la join..walaupon bagi aku cuma 'jalan'an je..huhuhu
masuk plak universiti ni,terasa agak advance la..
nak tau nape?
coz kat u ni la aku pertama kali nek gunung..
walaupon gunung arong yang xbape tinggi 2 tapi ckup membuatkan aku keletihan,kesemputan..
serius,
mmg xlarat sangat sampai termuntah(malu..malu..)
tapi alhamdulillah,
berjaya gak sampai puncak..
rekod dalam hidup aku.
then,skang ni aku n bbrapa dak course ada program ke egypt.
tapi utk ke egypt bkanlah sesuatu yang mudah if xde duit..
oleh itu,kami akan mengadakan satu program berbasikal yang dipanggil
 "BIOSS UTM Jamboree 2011"..
program ni bertujuan utk generate duit.
so,event ni open 2 all people in this world..
meh join2..
ok,lau setakat organize tapi xde pengalaman cycling,
xsyok la kan..
oleh itu,atas bantuan dan sokongan Dr. Adibah sekeluarga,
kami telah dilatih utk berbasikal di dalam UTM..bermula dengan padang kawad,
kami di bawa ke lingkaran luar area Kolej Datin Sri Endon..
mmg menguji stamina coz kena nek bukit,
walupon xtinggi mane kesakitan,kelenguhan di kaki amat2 terasa..
peluh dah menjurai2 da..
ok,yg 2 ok lagi..
then pagi tadi,
dengan tidak di sangka2nya En Shah(husband Dr Adibah) bawak aku,azwa,wani n sal g kayuh nek balai cerap..
huh,mmg amat2 keletihan tapi keseronokan bila dapat nek ngan jayanya tanpa henti..
Alhamdulillah..
bkan senang nak nek balai cerap lau xbiasa ngan beskal..
kawasan yg boleh nmpak 1 UTM,bngunan2,shopping complex di skudai..
then xabes kat situ,
g masuk utan cari trek untuk event..
trun nek bukit da..
huh,btol2 menguji fizikal n mental..
mmg awal2 aku da mind set yang aku bleh wat..chaiyo2 ..
letih giler tapi seronok..
pasni mmg ktorang akan berbasikal coz sbagai latihan n promote event ktorang..
InsyaAllah,aku akan ada MTB sendiri..ken pinjam duit abah dulu..huhuhu..
RM 1300 kot..
dengan itu,aku telah hilang berat 1kg utk arini..
walau nmpak cam sket tapi bkan senang2 nak ilang berat..nak tambah mmang la senang..
aku berharap sangat2 event kami ni berjalan ngan lancar..



 MTB yg menjadi saksi kami menawan balai cerap
(yg depan MTB azwa yg baru beli..2 lagi hnyalah pinjaman)



muka yang kepenatan ..huh..



jom join event kami!!!!!


No comments:

Post a Comment

juz feel it