BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, February 8, 2011

Terengganu story(part1)

Assalamualaikum..

Cuti CNY pada tahun ni amatlah berbeza ngan tahun2 yg lepas..
kalau dulu,pantang je cuti terus aku blik umah
 Tapi cuti CNY merangkap cuti mid sem ni
aku ada aktiviti yg menyebabkan aku xtrus blik umah..
sedyh?rindu umah?
 Of  coz..walupon umah xsejauh mane ngan UTM 2
tapi da nama pon umah mesti rindu gak ngan umah
 Aktiviti aku bkan dlam UTM bkan juga dlam area JOHOR membantu mangsa2 banjir
 tapi aku merantau ke negeri pantai timur..
Kelantan ke?bukan..jiran Kelantan,Terengganu..
ape agaknya aku wat ke Terengganu?
wait 4 the next edition....hohoho..
pada mulanya,
hnya Azwa n Umi je yang ikut family Dr.Adibah merangkap Pen.Dekan fakulti aku utk ikot pulang ke KT..
kg halaman Dr. Dibah.
Apa objektifnya?
1)      mengikut  kayuhan santai KTCC sempena CNY dari Kuala Terengganu ke Besut dan pulang semula ke Kuala Terengganu pada keesokan harinya.

Apa itu KTCC? KTCC bermaksud Kuala Terengganu Cycling Community. Kelab ni diasaskan oleh adik beradik Dr.dibah sendiri..kiranya berkembang dalam keluarga la..team ni mmg hebat.fuhh..hebat weyh..& skang dorang baru je bukak kedai beskal yg diberi nama BUJOE BIKE CONCEPT.peneraju utama adalah En.Amir Hamzah, En.Azizul Azli & En. Mohd Solleh..

2)      mempromosikan event kami kepada kelab2 berbasikal luar yg ikot join kayuhan santai tersebut.

ok,sambung blik camne aku bleh terjoin g Terengganu..hee..En.Shah a.k.a  suami Dr.Dibah a.k.a advisor GIANT UTM MTB QUEST 2011 ada tnya aku,xmau ke g KT..aku pon ckap nak,tapi duit nak guna utk benda lain.yela,pergi blik da RM 100..so,En.Shah pon offer utk aku tumpang nek keta dia ke KT..waduh..malu deyh..bersungguh dia nak ajak aku ni..aku pon segan gak la ..da bnyak dia tolong aku n kawan2..bab belanja mkan  jgn kata la.hoho..then aku pon tnya dia,muat ke keta?dia kata muat jela,anak dia 2 org je Aisyah n Nabil..hee..aku pon ngan segan2 n malu bersetuju.huhuhu...dalam seminggu sebelum ke KT,Wani n Jamil(dak KP yang selalu ikot En.Shah berbasikal)nak ikot..so,rasa hepy la coz lgi ramai nak g.naseb bek tiket bas da lagi. Then,ada lagi satu berita yg mengatakan mak Dr.Dibah nak ikot blik ke Johor..so,aku camne?nak blik nek apa ke Johor?adoiyai..xpe2..bisa diatur. Rupanya En.shah belikan tiket bas blik ke Johor utk aku tnpa pengetahuan aku..diam2 je En.Shah ni kan..segan aku dibuatnya..da la dia xmau amek duit tiket bas 2..aku nk bayar balik tapi dia xmau,dia kata simpan utk bli beskal..bertambah2 segan la aku...tambah plak ngan dia mintak tolong salah sorang dri team KTCC iaitu Seami utk tolong carikan beskal utk aku.thanks Seami n owner beskal,abg Bujoe a.k.a Azizul Azli..hee .hebat dia ni.ramai org kenal dia.malu2..hee..kawan2 yg len bawa beskal nek bas..kna packing dalm kotak.ok,hari yang dinanti pon tiba..jeng..jeng..jeng..






...to be continued

No comments:

Post a Comment

juz feel it